Mnoho z vás zaujal můj článek o hubnutí, a proto připíšu ještě jednu důležitou radu – zkuste používat kalorické tabulky. Získáte tím – alespoň orientačně – přehled nad tím, kolik energie přijmete a kolik vydáte. Základem hubnutí je totiž energii přijatou udržet pod hranicí energie vydané – tyto tabulky vám mohou být při takovém počítání dobrým pomocníkem.
Mnoho z nás si totiž vůbec neuvědomuje, kolik toho za den sní a vypije (protože třeba rádi „zobáte“ přes den kde co) a pak se diví, že nehubne. Kalorické tabulky vám mohou v tomto případě (pokud si budete zapisovat opravdu všechno) dát odpověď na otázku, proč nehubnete.

KalorickéTabulky.cz

Doporučují konkrétně tyto kalorické tabulky: KalorickéTabulky.cz.
Fungují jako deníček toho, co jste snědli a vypili, a také toho, při jakých aktivitách jste vydávali energii.
Jsou pomocníkem i při dodržování doporučené denní dávky (DDD) bílkovin, cukrů a tuků – strava by měla být vyvážená.

Záložka Jídelníček
Pod záložkou Jídelníček najdete Vyhledávání. Tam si najděte to, co jste zkonzumovali a jaký pohyb jste ten den měli. Vyberte potravinu (aktivitu), zadejte množství (u aktivit čas) a vyberte k jakému dennímu jídlu potraviny patřily.
Vše se dá uložit i do Oblíbených.
Celá jídla (soubor potravin) se dá uložit do Uložených jídel a nemusíte potom vše znovu naklikávat, pokud některý den jíte stejná jídla.
Potraviny si do jídelníčku dokonce můžete přidávat i vlastní – přes tlačítko „Navrhnout potravinu do databáze„. Svou přidanou potravinu si pak hned můžete vložit do svého jídelníčku. Potravina pak pro použití pro všechny ještě musí být schválena, což se děje obvykle v řádu hodin.

Záložka Nastavení účtu
Zde si nastavte cílovou hmotnost (stránky vám pak vygenerují optimální hodnotu energie, kterou byste měli denně přijmout, tak, abyste hubnuli).
Dále nastavte Pitný režim a Preferovanou jednotku.
Váš denní výdej – buďto zadejte průměrný výdej podle vaší pohybové aktivity (nebudete pak muset zadávat denně aktivity) a nebo zadejte „dle vyplněných aktivit“ (tak bude váš výpočet výdeje přesnější).
Můžete si nastavit i vlastní denní cíl a vlastní DDD.

Záložka Pravidelné aktivity
Pokud jste ve Váš denní výdej zvolili variantu „dle vyplněných aktivit“, zde si zadávání můžete usnadnit nastavením aktivit, které děláte denně.
Např. pokud někdo pracuje v kanceláři a 8h sedí u počítače, nastaví si Práce na PC 8h nebo Sezení 8h.
Vše se dá nastavit podle jednotlivých dnů.


Záložka Sledované údaje
Zde si můžete nastavit váhu a zadávat ji třeba každý den nebo každý týden, budete tak mít přehled, jak se vaše váha vyvíjela v čase.
Dále si můžete zadávat i „Volitelné údaje ke sledování“ jako je např. obvod boků, hrudníku, pasu atd.
Zde platí, že důležitější údaj než samotná váha jsou obvody! Protože nemusíte ubírat na váze a přitom hubnete (nabíráte svalovou hmotu a zbavujete se té tukové) a to se dá dobře sledovat na obvodech.

Vše se dá uložit do Excelu nebo PDF a stáhnout.

Záložka Přehledy
Zde najdete přehled všeho důležitého – výši bazálního metabolismu, vlastní cíl, dnešní energetický příjem a výdej, grafy příjmu a výdeje energie v čase, pitný režim atd.

Záložka Sdílení
Tabulky můžete i sdílet – můžete je zpřístupnit jen pro někoho určitého (třeba pro poradce) a třeba jen na určitou dobu.

Hodnocení tabulek
Jsou to opravdu šikovné tabulky, rychlé, přehledné.
Ne všechny potraviny sedí úplně přesně (příp. tam není vaše potravina), ale většinou je na výběr několik variant, tak si vyberete tu, co se té vaší podobá nejvíce a nebo si zadáte vlastní.
U některých potravin není rozepsané složení (bílkoviny, cukry, tuky), ale většinou existuje podobná varianta s rozepsaným složením.
Rozhodně doporučuji!

Zkuste také knihy o hubnutí:


  4 Responses to “Kalorické tabulky – pomocník při hubnutí”

  1. Dobrý den, chci se zeptat, která hodnota je pro mě směrodatná. Když si do jídelníčku zadám, co jsem snědla a vypila. Můj denní příjem má být cca 6800 KJ, ale po odečtení fitness nemám ani 5000KJ. Mám tedy brát v potaz tu hodnotu po odečtení nebo tu před?? Ve fitku mi řekli, že potřebuji více energie, kvůli tréninku a ted nevím, kterou hodnotu počítet:-(
    >děkuji Eva

    • Dobrý den,
      směrodatná je hodnota celková, tedy po odečtení fitness.
      Vidíte, ve fitku Vám řekli, že potřebujete více energie, a podle těch výsledků v kalorických tabulkách mají pravdu. Můžete tedy svůj denní příjem mínus fitness (celkovou hodnotu) zvýšit až na 6800 kJ, pokud si chcete pouze tvarovat postavu a zachovat si váhu. Pokud chcete i hubnout, měla byste udržovat denní příjem mínus fitness (celkovou hodnotu) nižší než těch 6800 kJ.
      Mějte také na paměti, že tabulky nejsou na 100% přesné, dávají pouze orientační výsledky, hodně záleží, jak přesně zadáváte, zda zadáváte úplně vše atd. Berte tedy výsledky jen orientačně.
      Přeji všem hezký den!

  2. Ahojte,

    rad by som Vam odporucil vynimocnu aplikaciu http://kaloricke-tabulky.posilka.tv/, ktora zahrna hodnoty postavene na vedeckych merania, aplikacie pre spravu zivotneho stylu, recepty vratane nutricnych hodnot, treningove plany a mnoho dalsieho. Za skusku nic nedate, ale men vyrazne pomohla. Chudnutie nie je o pocitani energetickeho alebo kalorickeho prijmu, ale o kvalite stravy, ktoru konzumujete a jej zlozeni.

    Odporucam.

    Pepa

  3. Při hubnutí mi pomohl přípravek Obethin nemůžu si jej vynachválit.

 Leave a Reply

(required)

(required)

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

   

Kalendář

Listopad 2018
P Ú S Č P S N
« Zář    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
© 2012 - 2013 Blog (Račice)
Kopírování obsahu je zakázáno!
All trademarks, logos and images remain the property of their respective owners.
Všechny obchodní značky, loga a obrázky zůstávají majetkem příslušných vlastníků.
Suffusion theme by Sayontan Sinha