Diablo 3

Po Diablu 1 a 2 se hráči této super RPG řezačky neskutečně těšili na vydání jejího třetího pokračování. Čekali 12 let, zatímco se s přestávkami na vývoji hry pracovalo. Po tak dlouhé době každý čekal dokonalou RPG bombu desetiletí.
Jaké ale přišlo zklamání, když hra konečně vyšla. Nejdříve světlo světa spatřila beta verze, první ochutnávka. Byla v ní spousta chyb a také spousta nečekaných změn k horšímu. Hráči pomalu začali zjišťovat, že tohle nebude to, na co čekali tak dlouho.
Plusem této rubačky je vychytání, zrychlení a ulehčení některých věcí, pěkné efekty a animace, nové možnosti, nový příběh.
Nutností hrát online ovšem vývojáři hru docela zabili. Další fackou hráčům byla absence stromu skillů a nemožnost vlastního rozdělování atributů.
Beta sice prošla řadou oprav, které hru o něco vylepšily, stále to ale není ta všemi očekávaná bomba na poli RPG her.
Diablo 3 je v mnoha věcech vylepšená verze Diabla 2, ovšem v mnoha dalších rysech je tato mlátička úplně jiná.

To, co dělá tuto hru tak prodejně úspěšnou, je hlavně její název. Je to zkrátka Diablo (podobnost s dvojkou se nezapře), a hlavně díky tomu jde na dračku.

Aktuální cena hry a kde ji koupíte:

Diablo 3 lze pořídit v e-shopech za cenu od (Zdroj: Heureka.cz)
Porovnat ceny >>



První dojmy ze hry

Diablo 3 Po spuštění hry je celkem maraton vše odklepat (při souhlasení se všemi licencemi jsem měla dojem, že se mi stokrát opakuje jedna a ta samá a nedostanu se přes to) a nastavit, budete se párkrát vracet do prohlížeče (musíte si vytvořit BattleTag).
BattleTag je něco jako nick accountu – hráči si vás neukládají do přátel podle nicku postavy, ale podle nicku accountu. Můžete tedy měnit postavy a stále budete v kontaktu se svými přáteli.

Pak se připojíte k serveru a shlédnete filmeček, jak jinak než o zlých silách ve světě Diabla, s lepší grafikou, než jak tomu bylo u předchozích verzí.
Hra nabídne oproti Diablu 2 nové druhy postav (je jich tam celkem 5 – Barbarian, Demon Hunter, Monk, Witch Doctor, Wizard). Na jednom účtu může být max 10 charů.
Vyberete si druh postavy, její pohlaví, dáte postavě jméno.
Já jsem si vybrala postavu Wizard.

Po nahrání hry hned na začátku ujdete pár kroků a vidíte, jak dvě zombie žerou mrtvolu. K tomu ta známá hudba a typický zvuk chůze. Hned pochopíte, že jste opravdu v Diablu :)
Jak je zvykem, v Diablu je statický úhel pohledu, nelze si natáčet okolní prostředí podle sebe.
Zaměřování je fajn – pokud máte pod kurzorem nepřítele, jeho obrys se obarví červeně. Přesně tak víte, na kterou příšeru míříte (v D2 jsem se v těžkém boji s haldou nepřátel kolikrát netrefila přesně).
Hýbat se dá buď klasicky držením levého myšítka nebo klávesou, kterou si přiřadíte k funkci Move. Když postava narazí na překážku (do určitého úhlu), automaticky ji obejde, nezastaví se u ní.


První úkol – zabít zombíky vylézající ze země :)
Ikonky nad NPC označující nový quest mi silně připomínají systém z jedné levné hry (proč nezůstaly staré dobré ikonky?:( ).
Podúkoly aktuálního questu se vypisují do seznamu napravo, i s počtem splněných částí – to mi zase velmi silně připomíná systém MMORPG.
Hledání cíle questů vám ulehčí automatická navigace – přijde mi to, že je to dělané snad pro úplné blbce. Jen slepě chodíte za místem, kde to momentálně žlutě bliká. To není zrovna moc zábavné. Kde je ten adrenalin z hledání a radost, když cíl questu konečně najdete?

Hned první skill u Wizarda, který jsem dostala, je docela hustý – ledový paprsek. Skilly se nemusí klikat do zblbnutí, stačí je držet. Nedá se ale střílet skrz nepřátele nebo přátele.
Skilly z určitého stromu se automaticky přiřazují pravému nebo levému tlačítku myši (to nejde změnit), nebo klávesám 1-4. Můžete si jen vybrat, který skill z toho určitého stromu tam chcete. Skilly levého tlačítka myši se castují klasicky přes SHIFT (pokud nemáte zaměřenou příšeru a chcete castit).
Diablo 3

Gold ležící na zemi má pěknou animaci (lesk, třpyt do výše).
Sbírání zlata přeběhnutím přes něj je skvěle vymyšlená věc, nemusíte se tím zdržovat a méně si namáháte ruku klikáním. Jednoznačná vychytávka!
Itemy a zlato na zemi jsou automaticky označené s legendou (v D2 jste na to museli mačkat klávesu), hned vidíte, co přesně leží na zemi. Můžete si to nastavit i jinak (měnit klávesou, zobrazit na 10s, zobrazit trvale). Dávám plus.
Z mobek padá nejen zlato, ale také HP kuličky. Ty visí ve vzduchu nad zabitou příšerkou. Někdy se objevují i u ještě živých nepřátel, které právě zraňujete. Lahvičky budete potřebovat opravdu jen málokdy, vše vyřeší tyto červené kuličky.

První část aktu 1 je jako by Diablu 2 z oka vypadla, jen s lepší grafikou jak prostředí, tak příšerek (které mají podobný zjev, jako v D2). Vchod do jeskyně, prostředí, vše je hodně podobné, jen ten vchod a východ je lépe označen (je více viditelný, hezky mysticky zvýrazněný).
V jeskyni se brodíte vodou, je slyšet capání a cákání, všimnete si vln, rozbíjejících se o stěny jeskyně, ze stropu padají kapky vody. Úžasné prostředí.
Nesmí chybět staré dobré bedýnky a truhly s překvapením uvnitř. A mrtvoly s kroužícím hmyzem (jsou až moc podobné těm v D2), které se dají obracet (s typickým zvukovým efektem) a vypadne z nich také něco. Nebo klikací strašák v dýních, rozbíjecí barrely, stojánky na zbraně (Weapon Rack), knihovny (Bookcase, z nich padají svitky modré a červené, hodně připomínají svitky z D2, nejdou sebrat), místo Ash jsou Ashes (nemusíte je rozklepávat po jedné). A studánky – např. Healing Well, a místa, kde dostanete různé bonusy – např. Fleeting Shrine, Enlightened Shrine, Fortune Shrine, Protection Shrine. Vše v hodně podobné grafice, jen o něco lepší.
Mapy a prostředí jsou náhodně generované, včetně nepřátel. V dungu tak potkáte pokaždé jiné příšery.
Pěkný teleportovací efekt na waypointech.

Příšery umí rozbíjet prostředí (např. dveře).
Zabijete určitou potvoru a její horní část oživne a útočí na vás dál :)

Asi na lvlu 4 dostanete jako společníka Leah. Zajímavostí je, že když po ní střelíte, tak uteče na stranu :)


Hrou vás provází nápověda – jakýsi tutoriál. Ukazuje, co a jak máte udělat při nebo po jednotlivých událostech. Hodí se to, pokud hrajete prvně – ale není to nic, bez čeho byste se neobešli. Ovládání, výběr skillů a vůbec všechno je velmi jednoduché. Pokud jste zvyklí z D2, tak dokonce až moc jednoduché. Hra je zkrátka blbuvzdorná.
U nového skillu vám proto vždy bliká New (a nebo pokud je u něj dostupná nová runa).
Nad postavou skáčou (pokud si tak nastavíte) zeleně objemy vyléčeného HP a obdrženého zlata – hodně ve stylu MMORPG.

Na své cestě za questy se dostanete do katedrály – do té, která je zobrazena v úvodním filmečku. Velmi věrně se jí podobá.
Tam po cestě klepnete na uvázání (držák) řetězu lustru, tím ho rozvážete a on spadne na zombíky pod ním, které zraní. Velmi pěkně vymyšleno :)

Předměty, co nacházíte, jsou jako v Diablu 2 buď velmi kvalitní, lepší kvality, normální, poničené anebo zničené. Modré itemy se nacházejí docela často (tak akorát).

Použitím skillu např. Frost Nova (i jiných) u mrtvol netopýrů (funguje na všechny mrtvoly) jsem ty jejich mrtvolky otočila na záda, druhým použitím skillu jsem je odsunula dál. Animace je velmi reálná, mrtvolky se hýbou podle vlny, kterou vytvoří skill, a to ještě pár sekund po vycastění skillu. Opravdu povedené nečekané efekty.
Dalším pěkným efektem jsou kostry kutálející se ze schodů :)
Skilly se dá rozbíjet okolní prostředí – třeba sochy, zábradlí, hroby.
Pokud zabijete najednou hodně monster, dostáváte různé bonusy, např. EXP (Mighty Blow, Massacre atp.).
Pokud zničíte hodně věcí z prostředí, dostanete bonus – třeba EXP (Destruction).

Pokud jste dlouho neaktivní, hra vás odpojí. Zmáčknete Resume Game a jste hned ve hře, ale na posledním Checkpointu – už musíte dělat určitou část mapy znovu. Doporučuji chodit AFK až po dosažení Checkpointu.
Checkpointy jsou určité body na mapě mezi jednotlivými waypointy. Pokud umřete nebo se vracíte do hry, hra vás portne na nejbližší checkpoint, ne zpět do města.

Diablo 3 V katedrále zachráníte z předchozích dílů této pařby známého identifikátora předmětů, starce Deckarda Caina – musíte nejdřív zabít elitní příšeru. Deckard Cain si otevře tajnou chodbu do zahrady katedrály, tam je další Waypoint.
Když se teleportnete zpět do města New Tristram, následuje filmeček o Skeleton Kingovi.
Nad NPC, kde máte nedokončený quest, bude světle modrá hvězdička podobná sněhové vločce.
Když na vás NPC mluví a vy se vzdálíte, jeho hlas slábne.

Modré itemy jsou v inventáři označené modrým pozadím, žluté věci žlutým.
Item, který vám přibyl do báglu, je orámován bílým rámečkem. Když na něj najedete, rámeček zmizí.
Když se vám nevejde další sbíraná věc do inventáře, udělá to přesně ten samý efekt jako v D2 – věc vyletí do vzduchu se stejným zvukovým efektem letícího bumerangu a dopadne zpět na zem.
Také vychytané je porovnávání itemů – když seberete věc a najedete na ni myší, ukáže se vám, o co a v čem je horší nebo lepší než věc, kterou máte na sobě.
Nové modré bonusy na věcech – např. zvýší okruh sbírání zlata a HP kuliček, zvýší exp z mobek.
Věci, které nemůžete nosit, jsou přeškrtnuté červenožlutým křížkem.
V truhle (stash) si můžete přikupovat více místa za goldy – 14 míst navíc vás bude stát 10 000 gold.
Do truhly nejde vložit zlato.

Arcane Orb je další pěkný skill na efekt. Zasáhnete a lítá všechno kolem (zbytky mrtvol, kusy zničeného prostředí), vzduch se prohne.
Všimla jsem si jednoho grafického bugu u skillu Arcane Orb – vystřelila jsem a mobky v dálce byly mrtvé daleko dřív, než k nim vystřelená koule doletěla.

V dalším questu jdete pomáhat kováři, on vás následuje v podzemí města, kde mu pomůžete zabít jeho ženu.
Na lvlu 6 se dostanete na hřbitov s typickými kryptami.
V Defiled Crypt jsem narazila na zlatou mobku, která mě odhodila přes celou obrazovku (a to mám velké rozlišení 1600×900). Některé kosti z kostlivců létaly zrovna tak daleko.
Našla jsem item – skleněnou kouli či průhlednou bublinu zvanou Magic Source, vypadá to equipnuté docela hustě.
Kliknete-li tam na Jar of Souls, začnou spawnovat kostlivci, bude jich přes 100, hustá řežba, masakr. Naštěstí nedělají moc dmg, obejdete se bez lahviček.

V kryptě se po splnění questu objeví teleport. Když na něj kliknete, zeptá se vás to, zda chcete být teleportnuti ven. Když dáte Ano (OK), postava začne castit modrý skill a teleportne se ven.

V katedrále level 2 je další pěkná animace, kdy se z krve a černé hmoty na zemi zrodí nechutná příšera. Ta umí odhazovat. Je obyčejná, ale má celkem dost HP.

Diablo 3

Do skillů se po dosažení určitého lvlu dají přidávat runy – ty runy jsou něco jako podskilly, nemusíte je nikde sbírat, dostáváte je automaticky jako ostatní skilly. Runy jsou vylepšení pro daný skill. Upravují nejen jeho vlastnosti, ale také vizuální efekt.

V katedrále lvl 3 vám bude dělat společnost Warrior, kterému máte najít ztracený equip. Poté se přejmenuje na Templar. Až zabijete nepřítele Jondara, zeptá se vás to, zda chcete, aby byl Templar váš společník. Když dáte Ano, Templar se stane opravdovým společníkem se vším všudy. Můžete mu vylepšovat skilly (na určitých lvlech vybíráte vždy ze dvou skillů), dávat mu itemy (oproti D2 zbraň, štít a šperky), lvlujete ho. Když se hnete, pohne se okamžitě s vámi (narozdíl od D2), běhá hezky vedle vás (s vámi jako pejsek).

V katedrále lvl 4 další pěkný efekt, kdy zničíte trámy podepírající zeď, ta se zboří a spadne na vás; případně se vám podaří ji shodit na procházející mobky a zabít je tím nebo alespoň zastunovat.
Když zabijete 3 mobky tak, že k tomu využijete prostředí dungeonu, dostanete bonus Pulverized (3 monsters killed by the dungeon).

Nemusíte s sebou nosit svitky na portál nebo identifikaci – itemy se identifikují pravým tlačítkem myši a portujete se zmáčknutím klávesy T.
Postava začne castit teleportování, pak zcela nečekaně na chvíli zmizí, teprve pak se začne nahrávat město. Postava se objeví ve městě, kde zůstane typický modrý ovál. Při portování zpět zase postava nejdříve zmizí, a pak se nahraje nová lokace. Na místě se pak objeví roztažením z malého bodu. Pěkný efekt, dávám plus.

Diablo 3 V průběhu plnění questů získáváte achievementy – to jsou vlastně jakési podúkoly, založené spíše na statistikách, za které dostáváte odměny (body a věci – např. odemkne se vám nový vzhled banneru). Příklad achievementu – nasbírej 10 000 gold, zúčastni se co-op hry, znič 50 náhrobků, zabij 100 elite mobek v co-op hře atp.

Na lvlu 10 si můžete vybrat první pasivní skill. Budete ho mít vždy. Dobrá věc.

NPC Healer doplní při jeho návštěvě život na plný tak jako v D2.

Některé zbraně svítí – na způsob MMORPG (kde svícení zbraně vyvoláte plusováním itemů). Tady světlo kolem zbraně indikuje, jakou silou je zbraň napuštěná. Např. ta, která má jako bonusovou vlastnost přidávání arcane dmg, svítí fialově, ta, která přidává poison dmg, svítí zeleně, lightning bíle, holy dmg svítí žlutě, fire červeně.

Zdi kvůli lepšímu pohledu občas mizí, což zlepšuje viditelnost na cestu.

V katedrále se na určitých místech rozsvítí kamenné dveře ve zdi, prasknou, vyletí, vyjde z nich koule, z které se zrodí velký kostlivec, který si hned vyvolá haldu menších kostlivců, následuje pěkný boj a ochutnávka řežby, pro takové příležitosti nenechám dopustit na AoE, Arcane Orb je na to skvělý skill. Škoda jen, že těch koster tam není ještě o trochu víc, bylo by to napínavější. Takhle je vyřeší 2 AoE.
Velké tlusté mobky pěkně vybuchují a rozprsknou se, škoda, že to není více nechutně udělané.
Jsou tam také takové hnusné zelené chodby, úplně z nich cítíte ten smrad.
Další zajímavá podívaná je, když kostlivci vylézají z díry za zábradlím, hezky reálně přelézají zeď/zábradlí a zaútočí na vás.
Na zdi tam visí pavučiny, do kterých se dá vlézt. Škoda, že se jen hýbou a netrhají se, případně se jimi char neobalí. To by bylo teprve nechutné.

Mobky zasažené arcane silou, resp. jejich zbytky ležící na zemi, jsou fialově zbarvené.
Skill Wave of Force má také pěkný efekt, postava vyskočí do vzduchu a pod ní se vytvoří vlna, která zasáhne mobky v kruhu o určitém radiusu, odhodí zpět (knock-back) nejen mobky, ale také odrazí střely, mobky navíc zpomalí a ještě jim dá damage.

V Royal Crypt (5. patro katedrály) je na místě, kde spatříte poprvé Skeleton Kinga, docela slušná řežba.

Hodně kostlivců, kteří spawnují ze sloupů uprostřed. Několik desítek mobů. Ale jsou celkem slabí, takže to není nic, co by se nedalo zvládnout bez použití lahvičky.

Na samotný boj uprostřed mnoha nepřátel nelze říct nic jiného než wau. Díky skvělým efektům skillů a jejich dobré použitelnosti je úplně radost nepřátele killovat. Aspoň trošku adrenalinu v jinak až příliš lehké obtížnosti Normal, přičichneme tu konečně k pro Diablo tak typickému klikfestu.

Diablo 3

Z jakýchsi šuplíků, z kterých vyletí přední část a pak se rozsypou, tam vypadávají kostlivci s takovým efektem, že jsem se musela smát. Po břiše se sklouznou a pak vstanou, je to opravdu reálné. Jako když si dáte na hubu na kopci a sjedete dolů :)

V Crypt of the Skeleton King je zase krátký filmeček.
Před dveřmi s lebkou vás obklíčí zezadu kostlivci, nečekané. Mobky se nedají procházet.

Skeleton King, který následuje, je doteď to nejtěžší, co vás mohlo potkat, rozdává slušné rány, vyvolává si kostlivce. Červených kuliček není dost a je potřeba používat lahvičky. Ty mají ale dlouhý cooldown, tak se hodil i skill Diamond Skin, který absorbuje nějakou tu dmg.
Ze Skeleton Kinga mi vypadla první zlatá věc.
Po jeho zabití končí Starter Edition verze hry, je třeba zakoupit Upgrade čili plnou verzi hry.

Ceny a kde se hra prodává, najdete zde:

Diablo 3 lze pořídit v e-shopech za cenu od (Zdroj: Heureka.cz)
Porovnat ceny >>



Public Games (Multiplayer v.1)
Veřejnou hru vytvoříte tak, že zmáčknete Esc a vyberete Open Game To Public. Pak k vám začnou chodit hráči, kteří se do vaší veřejné hry přihlásí, a budou vám pomáhat (v ideálním případě). Seženete tak pomoc na těžké questy nebo mobky, což je plus.
A nebo nezakládáte public gamesu vy, ale připojíte se k někomu, kdo už ji založil.
Veřejné hry se dělí podle questu, který právě děláte. Tak např. já jsem měla v seznamu public games na výběr: The Legacy of Cain (najít Deckarda Caina), A Shattered Crown (najít korunu Kinga Leorica), Reign of the Black King (úkolem je zabít Skeleton Kinga).
Vybrala jsem si Reign of the Black King pro lvl 4-13. Hrajete s dalšími (až 3mi) spoluhráči.
Vidíte, kolik je právě hráčů na zvoleném questu. Pokud je 0, budete tam sami, pokud jsou 4, nepustí vás to dovnitř, nahraje vám to novou hru a budete sami. Pokud je méně nebo více, připojí vás to do party hráčů.
K spoluhráčům se portnete přes jejich Banner u Waypointu ve městě. V prostředí je víc mobek, hra je tak zábavnější, větší adrenalin.
Loot je jen váš, nemusíte se s nikým dělit. Spoluhráčům padá jejich vlastní. Obrovská výhoda.
Když spoluhráč sebere červenou kouli, vyléčí HP i vám a naopak. Zrovna tak sdílíte buffy z Shrine. Super.
Zde mi to vyhodilo první chybovou hlášku – The application encountered an unexpected error.


Parta (Multiplayer v.2)

Hráč může pozvat jiného hráče do party od lvlu 5 přes Invite to Party. Můžete dokonce (dost nečekaně) se do něčí (hráče, co máte v přátelích) party sami přidat, aniž by to dotyčný odsouhlasil – přes Join Party.
Char v partě se dá špehovat přes Inspect, můžete si prohlédnout její equip, achievementy, profil, přátele, … (přes View …), dokonce můžete hráče rovnou i nahlásit za různé prohřešky včetně spamu, nevhodného jména atp. (přes Report Player For:).
Diablo 3

Pokud pozvete do party hráče vy nebo on dá Join Party, bude vám váš spolubojovník pomáhat s vašimi questy. Pokud pozve on vás nebo dáte Join Party, budete pomáhat vy jemu. Kvůli pomáhání druhému musíte opustit svou dosavadní hru, kterou ale neztratíte navždy – vrátíte se do ní hned, jakmile opustíte partu.
Pokud je po cestě nějaká větší akce, hráče to svolává – každý musí do 60s potvrdit, zda se zúčastní nebo ne.
Když je hráč zaneprázdněn – např. kouká do inventáře, zobrazí se u charu přesýpací hodiny. Dobrá věc, aspoň víte, že se hráč momentálně nesoustředí na dění kolem.
Věci se nedají mezi postavami tradovat/vyměňovat (šedá položka Trade):(


Shrnutí
Hra nabídne nové postavy, efekty i questy. Není to už ale to pravé RPG. Jak už bylo řečeno, postava se nedá vylepšovat ani měnit, pro všechny hráče se s lvlem vyvíjí stejně. Díky novým úpravám se nedá zkazit, zároveň si ji nemůžete vyskillovat podle sebe – a to je asi největším zklamáním této klikačky.
Kvůli nestabilitě serverů musíte některé pasáže hry nebo questy dělat několikrát.

Diablo 3 Příšerám s rostoucí obtížností přibývají nové vlastnosti – tak, jako tomu bylo u Diabla 2.
Bohužel hra se bude hrát lépe jenom bohatým – tedy těm, kteří si mohou dovolit equip kupovat v aukci.
Hra poskytne zábavu jen na krátký čas, rychle omrzí. Více vás bude bavit, pokud ji nebudete hrát sami – hra je dělaná pro kooperaci.
Po tak dlouhém vývoji měla být hra kvalitativně úplně jinde. Vůbec to není ta návykovka, jako jsme byli u Diabla zvyklí.

Plusy:
- příběh
- hudba
- mluvící postavy
- výběr pohlaví
- animace
- ničitelné prostředí
- zlato se sbírá jen přeběhnutím přes něj
- není nutné používat lahvičky (HP si doplníte přeběhnutím přes červenou kuličku, která se objevuje u mobek a mrtvol) – zároveň je to i mínus (hra se stává moc jednoduchou)
- kouzla se dají vylepšovat/upravovat runami
- velký inventář, rozšiřitelná truhla (stash)
- žádné svitky na teleport a identifikaci
- achievementy a odměny
- crafting (ale itemy se nevyplatí vyrábět)
- mnoho druhů nepřátel s různými dovednostmi
- náhodně generované mapy
- věci se dají přes aukci i prodávat za reálné peníze
- hra je bez bugů
- 4 úrovně obtížnosti (Normal, Nightmare, Hell, Inferno)
- dungeony
- není tak náročná na hardware
- statistiky killů, odehraný čas
- filmečky jsou nastavitelné pro druh charakteru a pohlaví
- checkpointy – když umřete, vracíte se na checkpoint poblíž místa, kde jste umřeli, a ne až do města (s 10% ztrátou durability věcí)
- můžete si vybrat vlajku (Banner – tvar, znak i pozadí) – slouží v Multiplayeru na to, aby se k vám přes vlajku mohli portnout ostatní hráči (nebo vy k nim přes jejich vlajku)

Mínusy:
- cena (jedna z nejdražších her)
- nutnost být online a hrát přes internet, hra se hraje přes servery Blizzardu (nutnost registrace na battle.net), které kdysi často vypadávaly i na několik hodin, lagy
- servery jsou plné, nedá se tam dostat (Error 37 – Server is full)
- chybí strom dovedností
- není možné si rozdělovat atributy sami, děje se to automaticky
- chybí horadrická kostka
- chybí runová slova
- na tuhle dobu zastaralá grafika (ale lepší než D2)
- textury postav, kostičkované i na nejvyšší rozlišení
- příliš zjednodušené ovládání hry
- nudné věci (brnění, zbraně), málo bonusů
- skoro žádné setové nebo vzácné věci
- aukce (pokud chcete nějakou lepší věc než tu úplně obyčejnou (protože ty lepší prostě nepadají), musíte si ji koupit za reálné peníze přes aukci)
- max level jen 60 (který lze dosáhnout už za 3 dny)
- nový chat
- u hry musíte neustále sedět, jinak jste odpojeni od serveru
- normal obtížnost je moc jednoduchá a nudná, inferno obtížnost je moc těžká až nehratelná
- kromě prvního aktu stojí ty ostatní za prd
- můžete hrát max se 4mi hráči
- sdílení truhly s ostatními postavami
- pokud hraje víc lidí z domácnosti a máte jen jednu koupenou hru, čili jen jeden účet na battle.netu, musíte se střídat, sdílíte předměty i zlato s ostatními členy domácnosti, nemůžete hrát spolu (museli byste zakoupit další hru)
- špatné animace bossů, nudné hlášky
- chybí čeština
- některé akty jsou moc dlouhé
- až otravný systém bezpečnosti charakteru/herního účtu
- nutnost nastavit BattleTag


Názor

Diablo 3 Hra mě mile překvapila podobností s Diablem 2. Některé věci zůstaly stejné nebo hodně podobné. Další věci se vylepšily a vychytaly. Pohybovat se ve víceméně známém prostředí mě opravdu potěšilo.
Automatické rozdělování attributů mně zas tolik nevadí – stejně jsem to rozdělovala pokaždé plus mínus stejně podle druhu postavy.
Co se týče stromu skillů, také mi to nějak nevadí, že skilly získáte všechny. Naopak, člověk si může vyzkoušet vše a stejně musí používat jen něco.

Už se nedá mezi skilly přepínat podle potřeby okamžitě označením přes Fněco, po přepnutí se skillu odečítá cooldown.

Je fakt, že se char nedá zkazit – protože si sami nerozdělujete body do dovedností jako u D2. Char je potom něco jako děvečka pro všechno – zkrátka umí všechno a může používat všechno. Ideální kompromis, který by byl jinak v D2 vyvážen oslabením některých skillů, protože byste na ně měli k dispozici méně bodů. Zde odpadá frustrace z toho, že nemůžete mít všechno. V Diablu III můžete :)
Pro různé situace v nadcházejícím boji potom vybíráte vhodné skilly a jejich varianty (runy), vybírat musíte kvůli cooldownu před bojem.

Současný systém bych asi nechala, jen bych přidala možnost skilly i runové varianty lvlovat – omezeným počtem bodů. Tak by vznikla unikátnost charů, pro které by bylo výhodné používat jen některé (ty vylevlované) skilly.

Nové efekty a animace, včetně zpracování prostředí, se mi moc líbí, je to vše opravdu povedené.
Co mě zklamalo, je grafika postav – otřesné (jak tam mohou být vidět tak velké kostičky?!).
Proč nelze char přiblížit, aby hráč lépe viděl, jak vypadá nové brnění postavy, nová zbraň atp.? Asi proto, že by pak viděl megakostky.

Nejvíce mi vadí nutnost být online. Naprosto mi totiž vyhovoval systém z D2, kdy jsem mohla hrát, i když mi nešel internet (později jsem tuhle hru hrála právě v těchto okamžicích), a také mi vyhovovala možnost si char zazálohovat (tenkrát ještě na disketu), takže cokoliv se stalo s charem ve hře, mi mohlo být ukradené, vždy jsem měla svoji zálohu. Takhle aby se člověk bál, že o char přijde, protože se mu někdo nabourá do účtu (i když doufám, že u Blizzardu je ta bezpečnost trochu někde jinde než např. u free MMORPG). Navíc pokud jim vypadne server nebo bude plný, tak si prostě nezahrajete a to fakt naštve. A budou vás také otravovat údržby. Diablo 3


Další věc, co mi hodně vadí, je nutnost si kupovat dvě a více kusů hry, pokud si chci zahrát s členy domácnosti. Proč si sakra mám kupovat tak drahou hru dvakrát nebo víckrát kvůli hraní doma? Měli by to udělat tak, aby se z jedné IP dalo hrát na více účtech pod jedním zakoupeným kódem hry. 4-5 účtů by na jednu domácnost mělo stačit.
Kvůli posledním dvěma důvodům si hru nekoupím. Pokud by její cena klesla někam ke 200 Kč, tak bych ji koupila – pokud bych ji musela kupovat vícekrát, tak by mě to vyšlo i tak dost draze.


Závěr
Myslím si, že hra je to pěkná, pro fanoušky Diabla důstojné pokračování úspěšné řady (i když ne tak super, jak se očekávalo). Bohužel to, co dostanete, neodpovídá ceně, kterou za hru musíte zaplatit. Podle mě se hra za stávající cenu a za stávajících podmínek nevyplatí kupovat.

Hodnocení hry Diablo 3 Moje hodnocení:

80%

PS: Ve hře mi nešly udělat screenshoty (ani přes klávesu Print Screen), máte někdo program, který funguje i v Diablu III?

Podívejte se také na nejprodávanější RPG hry současnosti:


Diablo® I, II, III
©1996, 2000, 2012 Blizzard Entertainment, Inc. All rights reserved. Diablo and Blizzard Entertainment are trademarks or registered trademarks of Blizzard Entertainment, Inc. in the U.S. and/or other countries.

  8 Responses to “Diablo 3 – recenze”

  1. Skvělá recenze. Skvěle rozebraná do podobna. Patřil jsem mezi ty, kteří se na Diablo 3 těšili a nemohli se dočkat vydání.

  2. Pekna a dlouha recenze,vsechno do detailu rozepsane.
    Skoda,ze je tam tolik zkomolenych slov (castit,spawnovat,mobky) a hodnoceni mi nedava smysl. 80% = super hra,kupuju.
    70% = dobra
    60% = celkem slusna
    50% = prumer

    • Jj, píšu to herním slangem :)
      80% super hra, ale má své mouchy. Někdo koupí i přes nedostatky a někdo ne – a přece jen nakonec rozhoduje cena, i kdyby hra byla sebelepší – a ta je v tomhle případě vysoká.

  3. Ufff…. :D no byla to fuška to přečíst, ale nakonec se mi zadařilo :) Není to tak čtivé jako některé recenze, ale rozhodně to má mnohem větší informativní hodnotu než 99% recenzí na tiscali.cz. :) Já sám jsem docela RPGžravec a uvažuji jestli si diablo III pořídit nebo ne a myslím že jsem se definitivně rozhodl že to za to nestojí :) Především vývoj postavy je v RPG základ a pokud tam není, tak je to arkáda a ne RPG a tím pádem nic pro mě :P :D

    A trošku off topic. Zajímavý blog, ale mám pocit že se snažíš udělat blog úplně o všem a to mi přijde trošku jako kamikadze nápad. :D Ale jinak to tu máš celkem pěkný a přehledný :)

    • Děkuji.
      Nakonec jsem se rozhodla hru koupit a otestovat (přece jen zvědavost zvítězila).
      Už jsem Diablo 3 dohrála na lvl 60 s Wizardem, Barbarem a Monkem, prošla jsem obtížnost Inferno až na konec. Skilly nakonec zas tolik nevadí, že je není potřeba lvlovat, je to pohodlnější, runy jsou vítaným zpestřením.
      Jen mi celá hra přijde moc lehká a přítomností Auction House bych řekla ji úplně dodělali, protože tam si za 20-100k/kus koupíte takovou výbavu, která vám dá se říct garantuje nesmrtelnost. Vzhledem k tomu, že 1m gold se dá v klidu nafarmit i za hodinu, tak asi není, co k tomu víc dodat.
      Obtížnost trochu zachránili nastavitelností Monster Power na 0-10, ale i tak.
      Na multiplayer se dá komplet celá hra lvl 1-60 Normal-Inferno projít i za den. Zábava na den za takové peníze?
      Po lvlu 60 existují tzv. Paragon levely, je jich 100, každý přidá 3% šanci k nalezení magických předmětu a goldů, plus atributy jako z normálních lvlů (int, str, ..). S přibývajícím lvlem se vám mění ikonka postavy. Hodnotím to jako velice dobrý nápad – pro farmící hráče jedině plus a pocit, že se char pořád nějak zlepšuje, je taky fajn.
      Zkoumala jsem i patche (hlavně ten nejnovější 1.0.8 z 8.5.2013), a je vidět, že Blizzard se snaží, aby hra byla pořád lépe hratelná. Mají u mě plus.
      Další věc, co se mi líbí, je fantazie vývojářů. Některé nápady na skilly nebo na vzhled prostředí jsou fakt dobré. Přidala bych ještě další možnosti interakce s prostředím. A chybí mi zásadní věc – Follow na hráče.
      Diablo 3 je hodně podobné dvojce (někdy až moc). Akt III u D3 jako by z oka vypadl aktu V u D2.
      Líbí se mi zpracování multiplayeru v detailech jako: ikonka hráče na mapě nebo ve městě nad jeho bannerem hlásí, zda je hráč v boji a s jakým typem monstra, začátek boje s elitním monstrem se zobrazuje v chatu, achievementy hráčů také vidíte v chatu. Možnost teleportu k spoluhráčům přes jejich banner (vlajku) je skvělá věc. Super je také tlačítko rychlého přidání se do party k příteli rovnou z menu či možnost zaslání žádosti o přijetí do party, výměna charů bez nutnosti odcházení z party, možnost výběru questu (z těch splněných) podle chuti.
      Po smrti se neubírají expy (pouze durability o 10%). Je to nezvyk, ale příjemný.
      Úplně mě zarazila podobnost s jednou kopií WoW, vlastně celé ovládání hry, chat i minimapa, výroba věcí a jewelů atd. – vše mi to hrozně připomínalo zmíněné MMORPG. Ale není to na škodu, celou hru mi to tak usnadnilo, nemusela jsem zkoumat, co kde jak funguje.
      Když už zmiňuji chat, tak mě vyloženě rozčiluje, jak pořád mizí – proč nejde nastavit, aby text zůstal vidět? A když už je to tak podobné MMO, tak rovnou mohli přidat i možnost filtrování chatu podle druhu zpráv. Dohledat se whisperu od nějakého hráče je o nervy, nehledě na to, že si ho ve většině případů v zápalu boje ani nevšimnete, a člověk aby pořád chatem roloval, jestli náhodou mu někdo nepsal. Někdy raději používám externí chat. Velké mínus.
      Hra mě celkově příjemně překvapila, ale jak už jsem zmínila výše, je moc jednoduchá a příliš krátká. Za ty peníze nestojí (sehnala jsem ji za cca 1000 Kč).

      Ano, zatím to tak je, ale časem, až připíšu více článků, plánuji tento blog trochu předělat.

      • No to je právě ono ta jednoduchost dnešních her. Hry jako Baldur’s Gate, wizardry nebo Morrowind už se nedělají. Všechno je max zjednodušené pro mainstreamové hráče a u takhle jednoduchých her už člověk nevydrží tak dlouho jako u těch starších a kvalitních. Díky tomu je za ně skoro škoda vyhazovat peníze. Mám spoustu starých her a všechno originál, ale z novějších mám originálních jen velmi málo her a radši si stáhnu warez a není to proto, že bych na to neměl bohužel :/ Já jsem udělal strašnou chybu a koupil si TES Skyrim a chtělo se mi brečet. :( Příšerná konzolovitost, neuvěřitelné množství bugů, příběh žádný, vývoj postavy taky horší než v Oblivionu a mnohem horší než v Morrovindu a ani grafika to nijak nezachraňuje a takhle dnes dopadá valná většina her Diablo nevyjímaje.

  4. Ahoj chci se zeptat, mám koupenou plnou verzi hry , ale po zabití Skeleton Kinga mě to nechce pustit dál , nevíte co stím ?

 Leave a Reply

(required)

(required)

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 

Kalendář

Září 2014
P Ú S Č P S N
« Čer    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
© 2012 - 2013 Blog (Račice)
Kopírování obsahu je zakázáno!
All trademarks, logos and images remain the property of their respective owners.
Všechny obchodní značky, loga a obrázky zůstávají majetkem příslušných vlastníků.
Suffusion theme by Sayontan Sinha